ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﺩﻥ ﮐﯽ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﺘﺤﺒّﺎﺕ :
عیدالفطرکی نماز کا طریقہ!
اور کچھ مسائل
ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﺗﯿﺎﺭﯼ ﺍﭘﻨﯽ ﻭﺳﻌﺖ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﮐﺮﯾﮟ
ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﺩﻥ ﺍﭼﮭﺎ ﻟﺒﺎﺱ ﭘﮩﻨﻨﺎ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﷺ ﮐﯽ ﺳﻨﺖ ﮨﮯ، ﺍﭼﮭﺎ ﻟﺒﺎﺱ ﭘﮩﻨﻨﮯ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﭘﻨﯽ ﻭﺳﻌﺖ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﺘﻄﺎﻋﺖ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺟﻮ ﺑﮭﯽ ﻟﺒﺎﺱ ﻣﯿﺴﺮ ﺍٓﺋﮯ ﺍﺳﮯ ﭘﮩﻦ ﻟﯿﺎﺟﺎﺋﮯ،ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻣﻄﻠﺐ ﮨﺮﮔﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﻗﺮﺽ ﻟﮯ ﮐﺮ ،ﯾﺎ ﺭﺷﻮﺕ ﻟﮯ ﮐﺮ ﯾﺎ ﺣﺮﺍﻡ ﮐﯽ ﺍٓﻣﺪﻥ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﺍﭘﻨﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﯿﻮﯼ ﺑﭽﻮﮞ ﮐﺎ ﻟﺒﺎﺱ ﺗﯿﺎﺭ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ،ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺍﮔﺮ ﮐﻮ ﺋﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﺍٓﻣﺪﻥ ﮐﮯ ﺩﺍﺋﺮﮦ ﻣﯿﮟ ﺭﮦ ﮐﺮ ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺟﻮ ﺑﮭﯽ ﺗﯿﺎﺭﯼ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ،ﺍﺱ ﮐﯽ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺍﺟﺎﺯﺕ ﮨﮯ،ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﮨﯽ ﺑﺮﮐﺖ ﺍﻭﺭ ﻧﻮﺭﻋﻄﺎ ﻓﺮﻣﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ۔
ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺣﻼﻝ ﺍﮔﺮ ﭼﮧ ﺗﮭﻮﮌﺍ ﮨﯽ ﮐﯿﻮﮞ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺑﺮﮐﺖ ﺍﻭﺭ ﻧﻮﺭ ﮨﻮﺗﺎﮨﮯ، ﻟﯿﮑﻦ ﺣﺮﺍﻡ ﺧﻮﺍﮦ ﮐﺘﻨﺎ ﮨﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﮐﯿﻮﮞ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺑﮯ ﺑﺮﮐﺘﯽ ﮨﯽ ﺭﮨﺘﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻧﺤﻮﺳﺖ ﮨﯽ ﺍٓﺗﯽ ﮨﮯ،ﺣﺮﺍﻡ ﮐﺒﮭﯽ ﻣﺼﯿﺒﺘﯿﮟ ﺳﺎﺗﮫ ﻻﺗﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﮐﺒﮭﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﯾﻮﮞ ﮐﯽ ﺷﮑﻞ ﻣﯿﮟ ﻇﺎﮨﺮ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ۔
نبی کریم ﷺ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : ﺟﺐ ﻋﯿﺪ ﺍﻟﻔﻄﺮ ﮐﺎ ﺩﻥ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻣﻼﺋﮑﮧ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﮐﮯ ﮐﻨﺎﺭﮮ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺁﻭﺍﺯ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ، ﺍﮮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ! ﺍﺱ ﺭﺏ ﮐﺮﯾﻢ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﭼﻠﻮ ﺟﻮ ﺑﮩﺖ ﺧﯿﺮ ﮐﯽ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺑﮩﺖ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺛﻮﺍﺏ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﮮ ﺑﻨﺪﻭ ! ﺗﻤﮭﯿﮟ ﻗﯿﺎﻡ ﺍﻟﻠﯿﻞ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ﮔﻴﺎ،ﻟﮩﺬﺍﺗﻢ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺑﺠﺎ ﻻﯾﺎ، ﺗﻤﮭﯿﮟ ﺩﻥ ﻣﯿﮟ ﺭﻭﺯﮮ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ﮔﻴﺎ،ﺗﻢ ﻧﮯ ﺭﻭﺯﮮ ﺭﮐﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺗﻢ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺭﺏ ﮐﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﯽ؛ ﻟﮩﺬﺍ ﺁﺝ ﺗﻢ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻧﻌﺎﻣﺎﺕ ﻟﮯ ﻟﻮ۔ ﭘﮭﺮ ﺟﺐ ﻟﻮﮒ ﻧﻤﺎﺯ ﺳﮯ ﻓﺎﺭﻍ ﮨﻮﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ؛ ﺗﻮ ﺍﯾﮏ ﺁﻭﺍﺯ ﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﺁﻭﺍﺯ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ : ﺗﻤﮭﺎﺭﮮ ﺭﺏ ﻧﮯ ﺗﻤﮭﺎﺭﯼ ﻣﻐﻔﺮﺕ ﮐﺮﺩﯼ۔ ﺍﭘﻨﮯ ﮔﮭﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﮨﺪﺍﯾﺖ ﻟﮯ ﮐﺮ ﻟﻮﭦ ﺟﺎﺅ۔ ﯾﮧ ﯾﻮﻡ ﺟﺎﺋﺰﮦ )ﺍﻧﻌﺎﻡ ﮐﺎ ﺩﻥ( ﮨﮯ۔
]ﺍﻟﺘﺮﻏﯿﺐ ﻭﺍﻟﺘﺮﮬﯿﺐ ﻟﻠﻤﻨﺬﺭﻱ، 1659[
1⃣ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﺩﻥ ﮐﯽ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﺘﺤﺒّﺎﺕ :
ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﺩﻥ ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺫﯾﻞ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﺴﺘﺤﺐ ﮨﯿﮟ : ﻏﺴﻞ ﮐﺮﻧﺎ۔ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﺮﻧﺎ۔ ﻋﻤﺪﮦ ﮐﭙﮍﮮ ﭘﮩﻨﻨﺎ۔ﺧﻮﺷﺒﻮ ﻟﮕﺎﻧﺎ۔ ﺷﺮﯾﻌﺖ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﭘﻨﯽ ﺁﺭﺍﺋﺶ ﮐﺮﻧﺎ۔ ﺻﺒﺢ جلد ﺑﯿﺪﺍﺭ ﮨﻮﻧﺎ؛ ﺗﺎﮐﮧ ﺿﺮﻭﺭﯾﺎﺕ ﺳﮯ ﻓﺎﺭﻍ ﮨﻮﮐﺮ، ﺟﻠﺪ ﻋﯿﺪ ﮔﺎﮦ ﭘﮩﻨﭻ ﺳﮑﮯ۔ﻧﻤﺎﺯ ﻋﯿﺪ ﺍﻟﻔﻄﺮ ﮐﮯ ﻟﯿﮯﺟﺎﻧﮯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮐﭽﮫ ﻣﯿﭩﮭﯽ ﭼﯿﺰ ﮐﮭﺎﻧﺎ)ﺟﯿﺴﮯﻃﺎﻕ ﻋﺪﺩ ﮐﮭﺠﻮﺭ ﻭﻏﯿﺮﮦ( ۔ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺟﺎﻧﮯ ﺳﮯ ﻗﺒﻞ ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﺎ۔ ﻓﺠﺮ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﺤﻠﮧ ﮐﯽ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﺎ۔ ﭘﯿﺪﻝ ﻋﯿﺪ ﮔﺎﮦ ﺟﺎﻧﺎ۔ ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻋﯿﺪ ﮔﺎﮦ ﺍﯾﮏ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﺳﮯ ﺟﺎﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﺳﮯ ﻭﺍﭘﺲ ﺁﻧﺎ۔ ﻋﯿﺪ ﺍﻻﺿﺤﯽ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﻥ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﮐﻮ ﮐﯿﺎﺟﺎﺋﮯ، ﻣﮕﺮ ﻋﯿﺪ ﺍﻻﺿﺤﯽ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮐﭽﮫ ﻧﮧ ﮐﮭﺎﺋﮯ۔ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﮍﮮﺑﭽﮯ ﮐﻮ ﻋﯿﺪ ﺍﻻﺿﺤﯽ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮐﮭﺎﻧﮯ ﺳﮯ ﻣﻨﻊ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ؛ ﺑﻞ ﮐﮧ ﭼﮭﻮﭨﮯ ﺑﭽﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺩﻭﺩﮪ ﭘﯿﻨﮯ ﺳﮯ ﺭﻭﮐﺘﮯ ﺗﮭﮯ؛ ﺗﺎﮐﮧ ﻭﮦ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻟﯿﮟ۔ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﷺ ﺟﺐ ﻋﯿﺪ ﺍﻟﻔﻄﺮ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺟﺎﺗﮯ؛ ﺗﻮ ﮔﮭﺮ ﺳﮯ ﻧﮑﻠﺘﮯ ﻭﻗﺖ ﯾﮧ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ : ﺍﻟﻠﻬُﻢَّ ﺇﻧّﻲ ﺧَﺮﺟﺖُ ﺇﻟﻴﻚَ ﻣﺨﺮﺝَ ﺍﻟﻌﺒﺪِ ﺍﻟﺬَّﻟﻴﻞِ : ﺭﺍﺳﺘﮯ ﻣﯿﮟ ﺁﮨﺴﺘﮧ ) ﻋﯿﺪ ﺍﻟﻔﻄﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻋﯿﺪ ﺍﻻﺿﺤﯽ ﻣﯿﮟ( ﺑﻠﻨﺪ ﺁﻭﺍﺯ ﺳﮯ ﺗﮑﺒﯿﺮ :ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻛﺒﺮ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻛﺒﺮ ﻻ ﺍﻟﮧ ﺍﻻ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺍﻟﻠﻪ ﺍﻛﺒﺮ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻛﺒﺮ ﻭﻟﻠﻪ ﺍﻟﺤﻤﺪ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺟﺎﻧﺎ۔ ]ﺍﻟﺒﻨﺎﯾۃ ﺷﺮﺡ ﺍﻟﮭﺪﺍﯾۃ : 3/101 [
2⃣ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ :
ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﺩﺭﺣﻘﯿﻘﺖ ﺭﻭﺯﮦ ﮐﮯ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﮐﭽﮫ ﻟﻐﻮ ﻭ ﻭﺍﮨﯿﺎﺕ ﮐﺎ ﺍﺭﺗﮑﺎﺏ ﮨﻮﺟﺎﺗﺎﮨﮯ، ﺍﺱ ﮐﯽ ﭘﺎﮐﯿﺰﮔﯽ ﺍﻭﺭ ﻃﮩﺎﺭﺕ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﺩﺍ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ، ﻏﺮﯾﺐ ﻭ ﻣﺴﮑﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﯿﺮ ﮐﻮ ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﻣﻮﻗﻊ ﺳﮯ ﺧﻮﺷﯽ ﻭ ﻣﺴﺮﺕ ﺍﻭﺭ ﻓﺮﺣﺖ ﻭ ﺳﺮﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﯾﮏ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﺑﮩﺘﺮﯾﻦ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﮨﮯ۔ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﺴﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ؛ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮨﻞ ﺩﻭﻟﺖ ﻭ ﺛﺮﻭﺕ، ﻋﯿﺪ ﻣﻨﺎﺋﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﯿﺮ ﻭ ﻣﺴﮑﯿﻦ ﻋﯿﺪ ﺟﯿﺴﮯ ﺧﻮﺷﯽ ﮐﮯ ﺩﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﮔﮭﺮ ﻣﯿﮟ ﻣﺎﯾﻮﺱ ﺑﯿﭩﮭﮯ ﺭﮨﯿﮟ۔
ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﯽ ﻏﯿﺮﺕ ﺍﯾﻤﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺧﻮﺩ ﺗﻮ ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﺩﻥ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﭽﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺟﺸﻦ ﻣﻨﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﻏﺮﯾﺐ ﻭﻣﻔﻠﺲ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺭﻭﭘﮯ ﭘﯿﺴﮯ ﻧﮧ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﻣﺎﯾﻮﺱ ﺑﯿﭩﮭﺎ ﺭﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﺎﺱ ﻭ ﻧﺎﺍﻣﯿﺪﯼ ﻣﯿﮟ ﮔﮭﺮ ﺳﮯ ﺑﺎﮨﺮ ﻧﮑﻠﻨﺎ ﺑﮭﯽ ﮔﻮﺍﺭﮦ ﻧﮧ ﮐﺮﮮ۔ ﺍﯾﺴﮯ ﻏﺮﯾﺐ ﻭ ﻣﺴﮑﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﻣﻔﻠﺲ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﮐﯽ ﻧﺼﺮﺕ ﻭ ﺍﻋﺎﻧﺖ ﺧﺎﺹ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﻣﻮﻗﻌﮯ ﺳﮯ ﮨﺮ ﺻﺎﺣﺐ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ۔ ﺟﺴﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﻣﺎﻝ ﻭﺩﻭﻟﺖ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ،ﺍﺱ ﮐﻮ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮐﮧ ﮨﺪﯾﮯ، ﺗﺤﻔﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﺯﮐﺎﺕ ﻭ ﻓﻄﺮﮮ ﮐﯽ ﺭﻗﻢ ﺳﮯ ﺍﯾﺴﮯ ﻣﻔﻠﺲ ﻭ ﻣﺴﮑﯿﻦ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﮐﯽ ﻣﺪﺩ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻧﻈﺮ ﻣﯿﮟ ﺳﺮﺧﺮﻭ ﮨﻮﮞ۔
3⃣ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﮐﺲ ﭘﺮ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﮯ؟
ﺍﯾﮏ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﷺ ﻧﮯ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺟﺴﮯ ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻤﺎ - ﻧﮯ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻧﻘﻞ ﮐﯿﺎ : ترجمہ: نبی کریم ﷺ ﻧﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﻏﻼﻡ ﻭﺁﺯﺍﺩ ، ﻣﺬﮐﺮ ﻭ ﻣﺆﻧﺚ ﺍﻭﺭ ﭼﮭﻮﭨﮯ ﺑﮍﮮ ﺳﺐ ﭘﺮ ﻓﻄﺮ ﮐﯽ ﺯﮐﺎۃ )ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ( ﺍﯾﮏ ﺻﺎﻉ )ﻏﻠﮧ ﻧﺎﭘﻨﮯ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﭘﯿﻤﺎﻧﮧ ﺟﻮ ﻣﻮﺟﻮﺩﮦ ﺩﻭﺭ ﮐﮯ ﺣﺴﺎﺏ ﺳﮯ : :3 ﮐﻠﻮ، :149 ﮔﺮﺍﻡ، :280 ﻣﻠﯽ ﮔﺮﺍﻡ ﮨﻮﺗﺎﮨﮯ۔ ( " ﮐﮭﺠﻮﺭ " ﯾﺎ ﺍﯾﮏ ﺻﺎﻉ " ﺟَﻮ " ﻓﺮﺽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﻋﯿﺪﮔﺎﮦ ﺟﺎﻧﮯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ، ﺍﺱ )ﮐﮯ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﮯ( ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎﮨﮯ۔ "
ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﮨﺮ ﺍﺱ ﺷﺨﺺ ﭘﺮ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﮯ، ﺟﻮ ﻋﯿﺪ ﺍﻟﻔﻄﺮﮐﮯ ﺩﻥ ﺿﺮﻭﯾّﺎﺕ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺳﺎﮌﮬﮯﺳﺘﺎﺳﯽ ﮔﺮﺍﻡ ﺳﻮﻧﺎ ﯾﺎ ﭘﮭﺮ /612 ﮔﺮﺍﻡ ﭼﺎﻧﺪﯼ ﯾﺎ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﯿﻤﺖ ﮐﮯ ﺑﻘﺪﺭ ﻣﺎﻝ ﮐﺎ ﮐﺎ ﻣﺎﻟﮏ ﮨﻮ۔ ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﮐﮯ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻮﺍﺋﺞ ﺍﺻﻠﯿﮧ ﺳﮯ ﺯﺍﯾﺪ ﺍﯾﺴﯽ ﭼﯿﺰﯾﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﻮﮞ، ﺟﻦ ﮐﯽ ﻗﯿﻤﺖ ﺑﻘﺪﺭ ﻧﺼﺎﺏ ﮨﻮ، ﭼﺎﮨﮯ ﻭﮦ ﭼﯿﺰﯾﮟ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻧﮧ ﮨﻮﮞ؛ ﺟﯿﺴﮯﺭﮨﺎﺋﺶ ﮐﮯ ﻣﮑﺎﻥ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻣﮑﺎﻥ، ﮔﮭﺮ ﮐﮯ ﻣﺼﺎﺭﻑ ﮐﮯ ﺑﻘﺪﺭ ﮐﺎﺷﺖ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﺳﮯ ﺯﺍﺋﺪ ﺯﻣﯿﻦ ﻭﻏﯿﺮﮦ ۔ ﯾﮧ ﻭﺍﺿﺢ ﺭﮨﮯ ﮐﮧ ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﮐﮯ ﻧﺼﺎﺏ " ﺣﻮﻻﻥ ﺣﻮﻝ " )ﺳﺎﻝ ﮔﺰﺭﻧﮯ ( ﮐﯽ ﺷﺮﻁ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ؛ ﺑﻞ ﮐﮧ ﻋﯿﺪ ﺍﻟﻔﻄﺮ ﮐﮯ ﺩﻥ ﺑﻘﺪﺭ ﻧﺼﺎﺏ ﻣﺎﻝ ﮐﺎ ﻣﺎﻟﮏ ﮨﻮﻧﮯ ﺳﮯ ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﻮﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ؛ ﺟﺐ ﮐﮧ ﺯﮐﺎۃ ﮐﮯ ﻭﺟﻮﺏ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺑﻘﺪﺭ ﻧﺼﺎﺏ ﻣﺎﻝ ﭘﺮ ﺳﺎﻝ ﮐﺎ ﮔﺰﺭﻧﺎ ﺷﺮﻁ ﮨﮯ۔ ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﺩﻥ ﺑﻘﺪﺭ ﻧﺼﺎﺏ ﻣﺎﻝ ﮐﺎ ﻣﺎﻟﮏ ﮨﮯ، ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺍﺑﮭﯽ ﻋﺮﺽ ﮐﯿﺎ ﮔﻴﺎ؛ ﺗﻮ ﺍﺱ ﺷﺨﺺ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ، ﺍﭘﻨﯽ ﻧﺎﺑﺎﻟﻎ ﺍﻭﻻﺩﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ،ﺟﻮ ﯾﮑﻢ ﺷﻮّﺍﻝ ﮐﯽ ﺻﺒﺢ ﺻﺎﺩﻕ ﺳﮯ ﻗﺒﻞ ﺗﮏ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﻮﮞ، ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﮮ۔
4⃣ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﮐﯽ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺍﻭﺭ ﻭﻗﺖ :
ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﮐﯽ
ﻣﻘﺪﺍﺭ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﮐﻠﻮ /633 ﮔﺮﺍﻡ )ﺍﺣﺘﯿﺎﻃﺎ ﺩﻭ ﮐﻠﻮ ( ﮔﯿﮩﻮﮞ ﯾﺎ ﺗﯿﻦ ﮐﻠﻮ /266 ﮔﺮﺍﻡ )ﺍﺣﺘﯿﺎﻃﺎ ﺳﺎﮌﮬﮯ ﺗﯿﻦ ﮐﻠﻮ( ﺟَﻮ، ﯾﺎ ﮐﺸﻤﺶ، ﯾﺎ ﮐﮭﺠﻮﺭ ﯾﺎ ﭘﮭﺮ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﮐﯽ ﻗﯿﻤﺖ ﺍﺩﺍ ﮐﯽ ﺟﺎﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ۔ ﺣﺎﺻﻞ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﮐﮯ ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﭼﺎﺭ ﺍﺻﻨﺎﻑ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﯾﮏ ﯾﺎ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻭﺯﻥ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﯿﻤﺖ ﻧﮑﺎﻟﻨﺎ ﮐﺎﻓﯽ ﮨﮯ۔ ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﻧﮯ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯﮐﮧ " ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ " ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﺩﻥ، ﻧﻤﺎﺯ ﻋﯿﺪ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻧﮑﺎﻻ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ ﻋﯿﺪ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﯾﺎ ﺩﻭ ﺩﻥ ﭘﮩﻠﮯ ﻧﮑﺎﻝ ﺩﯾﺎﺟﺎﺋﮯ؛ ﺗﺎﮐﮧ ﻏﺮﯾﺐ ﻭ ﻣﺴﮑﯿﻦ ﺑﮭﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﺿﺮﻭﺭﯾﺎﺕ ﮐﯽ تکمیل ﮐﺮﺳﮑﯿﮟ ! ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﮐﯽ ﺍﺩﺍﺋﯿﮕﯽ ﻣﯿﮟ ﺗﺎﺧﯿﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﻧﯽ ﭼﺎﮨﯿﮯ۔ ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﻋﯿﺪ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﮮ ﺳﮑﺎ؛ ﺗﻮ ﭘﮭﺮﺑﻌﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﺮدﮮ۔ ﻭﻗﺖ ﭘﺮ ﻧﮧ ﺩﯾﻨﮯ ﺳﮯ ﺻﺪﻗﮧ ﻓﻄﺮ ﺳﺎﻗﻂ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﮔﺎ۔
ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﺩﻥ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺑﺎﺩ ﺩﯾﻨﺎ :
5⃣ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﻣﺒﺎﺭﮐﺒﺎﺩ ﺩﯾﻨﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺮﺝ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ نبی کریم ﷺ ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ﮐﮯ ﻋﻤﻞ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﯾﮧ ﺛﺎﺑﺖ۔ ﻣﮕﺮ ﺑﮩﺘﺮ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﻣﺒﺎﺭﮐﺒﺎﺩ " ﺗَﻘَﺒَّﻞَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻣِﻨَّﺎ ﻭَﻣِﻨْﻚَ " ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺳﮯ ﺩﯼ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﺧﺎﻟﺪ ﺑﻦ ﻣﻌﺪﺍﻥ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﯿﻦ ﻧﮯ ﻋﯿﺪ ﺍﻟﻔﻄﺮ ﮐﮯ ﺩﻥ ﻭﺍﺛﻠﮧ ﺑﻦ ﺍﺳﻘﻊ ﺳﮯ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮐﯽ ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ : " ﺗَﻘَﺒَّﻞَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻣِﻨَّﺎ ﻭَﻣِﻨْﻚَ ." ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺁﭖ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﺮﯼ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﻗﺒﻮﻝ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ! ﺗﻮ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : " ﻧَﻌَﻢْ، ﺗَﻘَﺒَّﻞَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻣِﻨَّﺎ ﻭَﻣِﻨْﻚَ ." ﭘﮭﺮ ﻭﺍﺛﻠﮧ ﺑﻦ ﺍﺳﻘﻊ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﻓﺮﻣﺎﻧﮯ ﻟﮕﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﺩﻥ نبی کریم ﷺ ﺳﮯ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮐﯽ ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ : " ﺗَﻘَﺒَّﻞَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻣِﻨَّﺎ ﻭَﻣِﻨْﻚَ ." ﺁﭖ ﷺ ﻧﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : " ﻧَﻌَﻢْ، ﺗَﻘَﺒَّﻞَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻣِﻨَّﺎ ﻭَﻣِﻨْﻚَ ." ]ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺍﻟﮑﺒﺮﯼ ﻟﻠﺒﯿﮩﻘﻲ 3/446 ، ﻧﻤﺒﺮ : 6294 [
6⃣ﻋﯿﺪ ﺍﻟﻔﻄﺮ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺎ ﻃﺮﯾﻘﮧ :
ﻋﯿﺪ الفطر ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﭼﮫ ﺯﺍﺋﺪ ﺗﮑﺒﯿﺮﯾﮟ ﺑﮭﯽ ﮨﯿﮟ۔ ﺟﺐ ﮨﻢ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﮞ؛ ﺗﻮ ﭘﮩﻠﮯ ﻋﯿﺪ ﺍﻟﻔﻄﺮ ﮐﯽ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﻭﺍﺟﺐ ﻧﻤﺎﺯ ﺯﺍﺋﺪ ﭼﮫ ﺗﮑﺒﯿﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﻧﯿﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﺗﺤﺮﯾﻤﮧ ) ﺍﻟﻠﮧ ﺍﮐﺒﺮ ( ﮐﮩﮧ ﮐﺮ ﮨﺎﺗﮫ ﮐﺎﻧﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎ ﮐﺮ ﺑﺎﻧﺪﮪ ﻟﯿﮟ۔ ﭘﮭﺮ ﻣﮑﻤّﻞ ﺛﻨﺎﺀ ﭘﮍﮬﯽ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﺛﻨﺎﺀ ﮐﯽ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ، ﺗﯿﻦ ﺗﮑﺒﯿﺮ ) ﺍﺳﯽ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﻮ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﺯﺍﺋﺪ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ( ﮐﮩﮯ۔ ﺍﻥ ﺗﯿﻦ ﺗﮑﺒﯿﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﯽ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﺑﺎﺗﮫ ﮐﺎﻧﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎ ﮐﺮ ﭼﮭﻮﮌ ﺩﮮ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﺑﺎﻧﺪﮬﮯ۔ ﺗﯿﺴﺮﯼ ﺗﮑﺒﯿﺮ ) ﺍﻟﻠﮧ ﺍﮐﺒﺮ ( ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﮐﺎﻧﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎ ﮐﺮ ﻟﯿﺠﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﮨﺎﺗﮫ ﺑﺎﻧﺪﮪ ﻟﮯ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺳﻮﺭﮦ ﻓﺎﺗﺤﮧ ﺍﻭﺭ ﮐﺴﯽ ﺳﻮﺭﮦ ﮐﯽ ﺗﻼﻭﺕ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﭘﮩﻠﯽ ﺭﮐﻌﺖ ﻣﮑﻤﻞ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺭﮐﻌﺖ ﻣﯿﮟ ﺳﻮﺭﮦ ﻓﺎﺗﺤﮧ ﺍﻭﺭ ﮐﺴﯽ ﺳﻮﺭﮦ ﮐﯽ ﺗﻼﻭﺕ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ، ﭘﮭﺮ ﺗﯿﻦ ﺯﺍﺋﺪ ﺗﮑﺒﯿﺮﯾﮟ ﮐﮩﯽ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﮔﯽ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﮐﻮ ﮐﺎﻧﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎ ﮐﺮ ﭼﮭﻮﮌ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔ ﭼﻮﺗﮭﯽ ﺗﮑﺒﯿﺮ ) ﺍﻟﻠﮧ ﺍﮐﺒﺮ ( ﻣﯿﮟ ﺑﻐﯿﺮ ﮨﺎﺗﮫ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﻧﻤﺎﺯﯼ ﺭﮐﻮﻉ ﻣﯿﮟ ﭼﻼﺟﺎﺋﮯ۔ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺎ ﺑﺎﻗﯽ ﺣﺼّﮧ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﺩﺍ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﻭﺍﺿﺢ ﺭﮨﮯ ﮐﮧ ﻋﯿﺪ ﺍﻻﺿﺤﯽ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﮭﯽ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﯾﻘﮯ ﺳﮯ ﺍﺩﺍ ﮐﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺧﻄﺒﮧ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﮯ؛ ﻟﮩﺬﺍ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﻭ ﺧﻄﺒﮯ ﭘﮍﮬﮯ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﻘﺘﺪﯼ ﮐﻮ ﺧﺎﻣﻮﺷﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﻥ ﺧﻄﺒﻮﮞ ﮐﻮ ﺳﻨﻨﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ
مسئلہ!
نماز کے بعد منبر پر کھڑے ہو کر دو خطبے پڑھے اور دونوں خطبوں کے درمیان اتنی دیر بیٹھے جتنی دیر جمعہ کے دو خطبوں کے درمیان بیٹھتے ہیں-
تکبیریں چھوٹ جائیں
اگر کوئ شخص عید کی نماز میں ایسے وقت آکر شریک ہوا کہ امام تکبیریں پڑھ چکا تھا تو اگر قیام میں آکرشریک ہوا تو نیت باندھنے کے بعد فورا تکبیریں کہہ لے ، اگر چہ امام قرات شروع کرچکا ہو اور رکوع میں آکر شریک ہوا ہوتو اگر غالب گمان یہ ہو کہ تکبیروں سے فارغ ہونے کے بعد امام کے ساتھ رکوع مل جاۓ گا تو نیت باندھ کر تکبیر کہہ لے ، اس کے بعد رکوع میں جاۓ ، رکوع نہ ملنے کا خوف ہوتو رکوع میں شریک ہوجاۓ اور حالت رکوع میں بجاۓ تسبیح کے تکبیریں کہہ لے مگر حالت رکوع میں تکبیر کہتے وقت ہاتھ نہ اٹھاے اور اگر اس کی تکبیریں پوری ہونے سے پہلے امام رکوع سے سر اٹھالے تو یہ بھی کھڑا ہوجاۓ اور اس صورت میں جتنی تکبیریں رہ گئ وہ معاف ہیں
عیدین میں سجدہ سہو!
عیدین میں نمازوں کی کثرت کیوجہ سے سجدہ سہو لازم نہیں
(شامی، ہدایہ)
عید کی نماز سے پہلے نفل پڑھنا!
عید کے دن نماز عید سے پیلے گھر، عیدگاہ اور کسی جگہ نفل پڑھنا مکروہ ہے نماز عید کے بعد گھر آکر نفل پڑھنا جائز ہے عیدگاہ میں پھر بھی جائز نہیں عورتیں اور وہ لوگ جو کسی وجہ سے عید کی نماز نہ پڑھیں ان کو بھی نماز عید سے پہلے کوئ نفل پڑھنا مکروہ ہے
نماز عید کے بعد دعا کب مانگی جاۓ!
عید کی نماز کے اجتماع میں دعا کرنا جائز ہے - یہ دعا نماز کے متصل بعد یعنی خطبہ کے سے پہلے ہو یا خطبے کے بعد یو دونوں طرح جائز ہے - لیکن ان میں صرف ایک موقع پر کی جاۓ گی
ایک رکعت نکل گئی!
اگر کسی کی ایک رکعت عید کی نماز میں نکل جاۓ تو جب وہ اس کو ادا کرنے لگے تو پہلے قرات کرے اس کے بعد تکبیریں کہے
عید کارڈ!
عید کا کارڈ کئ قباحتوں اور برائیوں کا مجموعہ ہے ان برائیوں کی وجہ سے عید کارڈ بھیجنے کا سلسلہ بند ہونا چاہیے
عيد كى مباركباد دينا:
عيد كے آداب ميں ايك دوسرے كو عيد كے روز اچھے الفاظ ميں مباركباد دينا شامل ہے، چاہے اس كے الفاظ كوئى بھى ہوں، مثلا ايك دوسرے كو يہ كہے: تقبل اللہ منا و منكم. اللہ تعالى ہم اور آپ سے قبول فرمائے.
يا عيد مبارك يا اس طرح كے كوئى اور الفاظ كہيں جو مباركباد كے ليے مباح اور جائز ہوں.
جبير بن نفير رحمہ اللہ تعالى كہتے ہيں:
عيد كے روز جب نبى كريم صلى اللہ كے صحابہ كرام ايك دوسرے كو ملتے تو وہ ايك دوسرے كو يہ الفاظ كہا كرتے تھے:
" تقبل منا و منك " آپ اور ہم سے قبول ہو.
ابن حجر رحمہ اللہ تعالى كہتے ہيں: اس كى سند حسن ہے.
ديكھيں: فتح البارى ( 2 / 446 ).
لہذا عيد كى مباركباد دينا صحابہ كرام كے ہاں معروف تھى، اور امام احمد وغيرہ اہل علم نے اس كى رخصت دى ہے، مختلف مواقع پر مباركباد دينے كى مشروعيت پر صحابہ كرام سے ثابت ہے، كہ جب كسى كو كوئى خوشى حاصل ہوتى مثلا كسى شخص كى اللہ تعالى توبہ قبول فرماتا تو صحابہ كرام اسے مباركباد وغيرہ ديا كرتے تھے.
اس ميں كوئى شك نہيں كہ مباركباد دينا مكارم اخلاق اور مسلمانوں كے مابين اجمتاعيت حسنہ شامل ہوتى ہے.
اور مباركباد كے سلسلہ ميں كم از كم يہ كہا جا سكتا ہے كہ: جو شخص آپ كو مباركباد دے اسے آپ بھى مباركباد ديں، اور جو شخص خاموش رہے آپ بھى اس كے ليے خاموشى اختيار كريں.
جيسا كہ امام احمد رحمہ اللہ كا قول ہے:
" اگر مجھے كوئى شخص مباركباد ديتا ہے تو ميں بھى اسے مباركباد كا جواب ديتا ہوں، ليكن ميں اس كى ابتدا نہيں كرتا" .
تمام قارئین کرام سے گزارش ہیکہ کے اپنی خصوصی دعاؤں میں مجھے ، میرے والدین اور میرے اساتذہ کو ضرور یاد رکھیں- جزاکم اللہ خیراً